ברכות | מיכאל יעקובסון זכה בפרס רכטר לאדריכל צעיר לשנת 2014

ברכות חמות למיכאל יעקובסון, בוגר המעבדה לעיצוב עירוני, על זכייתו בפרס רכטר לאדריכל צעיר לשנת 2014. הפרס מוענק ליעקובסון עבור הבלוג שלו, “חלון אחורי“, אותו הקים ב-2009. השופטים נימקו את מתן הפרס בתרומתו של הבלוג להרחבת השיח האדריכלי והדגישו את העובדה כי יעקובסון מתפעל אותו לאורך זמן בהתנדבות.

בנימוקי הפרס נכתב כי “שיח אדריכלי מרובד הפונה לקהלים מגוונים, לאו דווקא מקצועיים, הינו הכרחי ליצירת הבנה של השדה האדריכלי ומקים בסיס תרבותי רחב ופתוח, אשר בתורו מאפשר יצירת אדריכלות טובה וראויה ושמירתה לאורך זמן. האתר נגיש, מטשטש גבולות בין גבוה לנמוך, בין מרכז לפריפריה ואינו שבוי בקאנון כלשהו. האתר מציף חומרים ייחודיים, שמות אדריכלים, צילומים, היסטוריה וסוגיות חברתיות שהיו נסתרים מן העין, ומפתה לצאת ולחוות את המקומות באופן אישי וביקורתי. האתר מעודד ומאפשר חופש פעולה ושיח ביקורתי אשר לאורך שנים ארוכות נשלט בידי מעטים בעיתונות הכתובה”.

יעקובסון, בוגר בית הספר לאדריכלות בבצלאל היה חבר במעבדה לעיצוב עירוני בין השנים 2014-2009 במסגרת לימודי התואר השני שלו בחוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם. מחקרו עסק במרכזים עירוניים בערים חדשות בישראל, ובמסגרת המעבדה השתתף במחקר ובכתיבה של הספרים “שכונה-מדינה” ו”עיר-תעשייה”. בימים אלו הוא לוקח חלק במחקר של המעבדה על הנוף בערים ישראל. יעקובסון הוא גם כתב אדריכלות באתר Xnet ועובד במשרד אדריכלים.