מחקר | פרס לתיזה של אדר’ מיכאל יעקובסון

עבודת התיזה של חבר המעבדה לעיצוב עירוני אדר’ מיכאל יעקובסון, “המרכז העירוני כתבנית מפוצלת: תמורות בערים החדשות בישראל”, זכתה בפרס לעבודה מצטיינת של איגוד המתכננים (יחד עם שתי עבודות נוספות). הפרס הכספי והתעודה יוענקו בטקס במסגרת כנס איגוד המתכננים שיתקיים ביום חמישי הקרוב ה- 20.2.14.

העבודה עוסקת באחת התופעות הבולטות בערים החדשות בישראל והיא שקיעת המרכז העירוני ההיסטורי והתרוקנותו ממשמעות, במקביל לצמיחתו והתבססותו של מרכז צריכה חדש ועכשווי בקצה העיר. המרכזים שהוקמו בשנות ה-50 וה-60 של המאה העשרים, עברו שינויים מזעריים במהלך השנים ונדרשים כיום להתמודד עם מציאות כלכלית ותרבותית משתנה, הדורשת מהם לתת פיתרון הולם במתן שירותים לתושבי העיר ובמקרים מסוימים אף לתושבי יישובים סמוכים. המחקר מציג את היקף התופעה, עד כמה היא חזרתית, כמו גם את מעמד ומשמעות המרכז העירוני בערים החדשות. הבנת התופעה נועדה לסייע להרחבת גוף הידע על הערים החדשות בישראל, ובמיוחד על מרכזים עירוניים, וקידום מדיניות תכנון מתאימה. על בסיס המטרות, ביקש המחקר לתת מענה לשאלה מהו המרכז העירוני בעיר החדשה בתחילת המאה ה-21? במסגרת זו, נבחנו שאלות משנה כמו: מהן צורות הארגון התרבותיות, החברתיות והמורפולוגיות המאפיינות את מרכז העיר הישן והחדש? ומה משמעות המרכזים העירוניים בעיני התושבים?

 טקס חלוקת פרסי עבודות סטודנטים מצטיינות, בחסות החטיבה לתכנון אורבני של קבוצת גיאוקרטוגרפיה, יתקיים בשעה 20:00 – 21:45, במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד, שדרת המוזיאונים ירושלים.

סדר יום מלא של כנס איגוד המתכננים